استراتژی حمله هوایی به اسرائیل

در حالی که رسانه های بین المللی از ساقط کردن پرتابه های سبک در آسمان اسرائیل گزارش می‌دهند ، تصاویر حاکی از برخورد درصد بالایی از پرتابه های موشکی به پایگاههای نظامی اسرائیل هستند.

به نظر می‌رسد استراتژی حمله نظامی درگیری دفاع هوایی اسرائیل برای مدتی با پرتابه های سبک و پهپادهای نظامی و سپس آغاز حملات موشکی هدفمند و سریع بوده است. تصاویر به وضوح نشان میدهند که پرتابه های سریع به راحتی از دفاع هوایی اسرائیل گذشته و به طور متوالی در حومه نقاط مورد نظر فرود آمده است.

فرود چند موشک در یک نقطه یا منطقه نشان از دقت عمل و هدف‌گیری عامدانه آن منطقه بوده است.

استفاده از پهپادها برای حمله به اسرائیل از جمله وقفه دو ساعته رسیدن آنها به اسرائیل، نشان از این بود که ایران به دنبال افزایش تلفات در اسرائیل نبوده و سیگنال لازم را برای مخفی شدن در پناهگاهها و حفاظت از جان افراد به اسرائیل داده است، موشک های فوق سریع ایران زمان بسیار کمتری را برای پیمودن مسیر و رسیدن به فضای اسرائیل لازم داشتند. این با استراتژی استفاده از غفلت اسرائیل که به افراد و جمعیت و کودکان فلسطینی بدون پیش آگاهی حمله کرده است متفاوت است و از جمله با استراتژی آنها در حمله به کنسولگری ایران فرق دارد. به طور کلی ایران در ایراد خسارت در این مرحله رویکرد اخلاقی و اصول جنگی را رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *