خان ماندلا – گذر از آپارتاید

آنچه در این نوشته می آید فقط خاطره نیست. فقط شرح سختی که بر من گذشته نیست. دین ، فلسفه ، حکمت و سیاست است.

مدتی بود در باب مردم غزه و رنج و مرارت بر آنها مینگاشتم و صفحات و تلاش خود را در شبکه های اجتماعی به حد چند نگاره بدیشان اختصاص دادم تا اینکه نوبت به نوشته زیر رسید:

فلسطین، سرزمین مقدس، که خلاصه آن مطلب این بود، فلسطین سرزمین دستهای خالی در حال مبارزه با تمام دنیاست و اینکه هیچ ایدئولوژی ، دین و ادعایی از جمله در مورد حقوق زن، حقوق کودک و اخیرا حقوق غذایی بدون اندیشه ورزی در مورد فلسطین تکمیل نخواهد شد تکمیل نشدن به معنای نفی تلاشهای بشری در سایر نقاط دنیا نیست، بلکه به معنی آن است که مدعیان حقوق بشر که در کنار نسل کشی و نقض فاحش حقوق کودک ، مادر ایستاده اند، کامل نیستند ، جهان بینی آنان مبتی بر نوعی آپارتاید است.

اما ماجرا به این نوشته ختم نشد، اکنون که این نوشته را مینویسم در هتلی به نام ماندلا هستم (رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی) ، دو روز قبل صاحبخانه به دلیل دیرکرد در پرداخت اجاره همراه با جمعی به من حمله کرد، مرا تروریست نامید ، ضرب و شتم کرد و وسائل مرا در خیابان ریخت. من در نخستین جستجو ارزانترین هتل شهر را انتخاب کردم تا فرزندانم تا پیدا کردن منزل جدید در آرامش باشند. و نام آن چند صباحی آرام گرفتن در عین وجود مشکلات عدیده در جهان “هتل ماندلا” بود. هتل آنتی آپارتاید.

آیا جهان فلسفه مند است؟ آیا تلاشهای معنوی شما هدر خواهد رفت؟ آیا جهان هفت بلکه هزاران خان و یا هتل گذرا و سخت و رعب آور نیست؟ بیاندیشید، ستم نکنید تلاش کنید و نجات یابید.
نجات در تلاشهای شماست بر علیه اهریمنان ،آنکس که از این هتل ها نگذشته باشد نمیتواند دیگران را از خان های عالم برهاند.

نام محفوظ
آزادی نیوز

پانوشت: همه گمان میکنند هدایت شده “مهدی” هستند، زیستن بدون دغدغه همان مهدویت است یعنی گمان بر هدایت شدگی از بدو تولد. اما اولین قدم در خروج از اندیشه مهدویت کاذب و ورود به مهدویت حقیقی، عقیده به این مطلب است که “و وجدک ضالا فهدی” یعنی گمراه بودن و هدایت شدن میتواند شروع مراحل سلوک هرکسی باشد که تلاشی کرده باشد. گاه تلاشهای ما به سرعت و در خلاف جهت هدایت است و به سادگی به ته معرکه میرسد. ولی تلاش در جهات نجات سخت و دشوارتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *