حمله به پست دیپلماتیک (کنسول سفارت) ایران در دمشق

روز گذشته ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مورد حمله موشکی قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از پنج نفر از اعضای ارشد سپاه پاسداران و شاخه برون مرزی سپاه قدس به شهادت رسیدند.

حملات فوق که حمله به خاک ایران محسوب میشود البته مسبوق به سابقه نیست و احتمال میرود از سوی جمهوری اسلامی مورد پاسخ قرار گیرد. در آخرین تحولات ایران با احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا پیامهایی به آمریکا ارسال کرده و خواستار تشکیل فوری جلسه شورای امنیت گردید.

نکته قابل توجه در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی، کشته شدن تعداد زیادی از افسران سپاه میباشد که قاعدتا نباید در ساختمانهای دیپلماتیک حضور داشته باشند.

شباهت سیاستگزاری نظامی ایران در سوریه با جنگ ایران – عراق در آنجاست که شمار تلفات نیروهای ایرانی به دلیل عدم آمادگی و نقایص ابزاری، استحکاماتی و اطلاعاتی بسیار بالاست. با این تفاوت که در دوره فعلی دوربین های نظامی، رادارها و ابزارهای هوش مصنوعی تحرکات نظامی را دقیق تر و مستلزم آمادگی بیشتر کرده اند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای نظامی ، به عنوان رسانه ای میانه رو ، امیدواریم که تفوق و توجه به خواسته های ملت بزرگ ایران از تشتت آرا و فرصت به بیگانگان برای تجاوز به حریم ایران جلوگیری کند. هر چند ایرانیان نیک میدانند که نبرد امروز در مقابل عناصر عظیم سرمایه داری، رسانه ای، تکنولوژی و نیز ساختارهای انحصار طلب در داخل و خارج ایران است.

3 Replies to “حمله به پست دیپلماتیک (کنسول سفارت) ایران در دمشق”

  1. ما مردمی بودیم که کودکان از خواب بیدارمان کردند
    جنگ میان کودکان بود و اسباب بازیهایشان و تکنولوژی
    همه میدانستند تکنولوژی ، قدرتمند است، ثروتمند است و ترسناک است.
    اما ما میدانستیم که در مقابل تکنولوژی آنها نباید خودمان را ببازیم.
    آنگاه که حق بیاید و حق تجلی یابد، هواپیماها مانند مگس ها خواهند افتاد و آزادگان مانند پرندگان پروازخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *