رسوایی محور شرارت، دستاورد کودکان غزه

کیان پیرفلک و کارون حاجی زاده نماد تقابل و قساوت جمهوری اسلامی در مقابل مخالفان بودند و در درجاتی جمهوری اسلامی را در کنار دولتهای کودک کش قرار داده بودند، ذهنیت ایرانی از قساوت جمهوری اسلامی از مرگ نداها و نیکاها ایرانی را حسین وار به قربانی کردن ارزشهای خود برای رسوایی جمهوری اسلامی وا میداشت. حسین ابن علی با قربانی کردن خویش نظام حاکم را به چالش کشید و درسی برای کسانی شد که با شکست در میدان هیچ چیز خاتمه نمیابد(قابل توجه جمهوری اسلامی در زمان سرکوب و خاموشی ندای مردم).

فحاشی، تحاشی نفرین و مانند آن سهم جمهوری اسلامی از گفتار روزانه ملتی بود که تا قبل از اکتبر 2023 محور شرارت بین المللی و عظمت قساوت او را ندیده بودند. از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه یازده هزار و هشتصد کودک بیگناه جان باخته اند، شمار کودکانی که با بمب های آمریکایی زیر آوار مانده اند نامشخص است. تصاویر مثله شده کودکان و قتل عام آنان به رسانه های اصلی کمتر راه میابد. هیچکس مایل نیست که چنان تصاویری را کودکان و فرزندان خردسال مشاهده کنند. حتی رسانه های جمهوری اسلامی نیز نمیتوانند تمام تصاویر مخابره شده از سرزمین غزه را برای تبلیغات حکومتی استفاده کنند.

در میانه قحط زدگی در غزه ، دولت امریکا برای تصویت بسته 95 میلیارد دلاری کمک تسلیحاتی به اوکراین و اسرائیل تلاش میکند، در حالی که سهم 65 میلیون دلاری کمک به آنروا (پناهجویان فلسطینی سازمان ملل متحد) را به اتهام اثبات نشده اینکه چند آمبولانس آن در جریان حمل و نقل افراد حماس به کار گرفته شده قطع میکند.

اما در این میانه ، سخنان جرج بوش در ترسیم محور شرارت به نحوی فجیع به صورت آنانی باز میگردد که انتخاب خیر و شر برای آنان تبعیض آمیز و بر مبنای گزینشهای نژادی، مالی و نظامی است.

اسرائیل و حامیان آن به نحوی دقیق نه تنها به جهان ماهیت محور شرارت را نشان دادند بلکه آدمی را به این اندیشه انداختند که در ترسیم مراتب شر عجله نکند و بر کردار و گفتار و رفتار خویش مراقبت بورزد تا در این مخمصه های بی شرافتی که اسرائیل و آمریکا درافتاده اند گرفتار نگردد.

جمهوری اسلامی راهی جز بهتر شدن برای تامین خواسته های ملت و تبدیل شدن به مامن همه آحاد مردم ایران از جمله معترضان ندارد، اما اسرائیل، اسرائیل راهی جز بن بست ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *