نشاید که نامت نهند آدمی

شدت جنایات علیه کودکان و کودک کشی چنان است که نمیتوان کسانی را که در این جنایت دخیل هستند از جمله انسانیت نهاد، بمب هایی که ارزش دلاری آنها از یک مدرسه گرانتر است چنان کودکان را درو میکنند که آدمیت باید نگران از دست رفتن آخرالزمانی انسانیتش باشد. شاید آن آخر الزمان موعود فرا رسیده که انسانیت به یکباره میمیرد هر چند برخی تلاش میکنند تا انسان بمانند.

اسرائیل ، تاریخی یا اسلامی همواره خطی بوده است که بر معادله صلح و دموکراسی و توسعه در خاور میانه کشیده شده است، فلسطین از سوی دیگر عنصری است که به جمهوری اسلامی و کردار او ، حتی اگر به قهقرا رفته باشد، مشروعیت میدهد. حل شدن مساله اسرائیل و فلسطین جلوی سو استفاده حکومتهای غیر دموکراتیک را از این نبرد دهشتناک میگیرد .

واضح است که آمریکا با تزریق سلاح و دو پاره کردن سرزمین مقدس و ایجاد تبعیض شدید اقتصادی و نیز ساحتن زندان بزرگی به نام غزه همواره باطل کننده ارزشهای دموکراتیک در منطفه خاور میانه است.

به روز رسانی:

🔻سازمان ملل: ۲۹ از کارکنانمان در غزه کشته شده‌اند

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل می‌گوید از زمان حمله دو هفته پیش حماس به جنوب اسرائیل و جنگی که بعد از آن در گرفته است، ۲۹ نفر از کارکنانش در غزه کشته شده‌اند.

این نهاد در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «ما در بهت و سوگ کشته شدن ۲۹ نفر از کارکنانمان از هفتم اکتبر [پانزدهم مهر] هستیم.» این نهاد گفت نیمی از کشته‌شدگان معلم‌ بوده‌اند.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در بیانیه دیگری گفت ذخیره سوختش «سه روز دیگر» تمام می‌شود:

«بدون سوخت، نه آب خواهد بود نه بیمارستان فعال نه نانوایی. بدون سوخت کمک‌ها به شهروندانی که بی‌اندازه به آن نیاز دارند نخواهد رسید.»

فیلیپه لاتسارینی مدیر کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در بیانیه‌اش اضافه کرد: «بدون سوخت، کمک انسان‌دوستانه هم وجود نخواهد داشت.»

دیروز اولین کاروان، شامل ۲۰ کامیون حامل کمک‌های پزشکی، غذا و آب از گذرگاه رفح عبور کردند و وارد غزه شدند. بنا بر گزارش‌ها، این کامیون‌ها حامل سوخت نبودند.

سازمان ملل می‌گوید غزه «در لبه پرتگاه» است و روزانه به دستکم حدود ۱۰۰ کامیون برای رساندن مایحتاج ضروری نیاز دارد.

https://bbc.in/3tOjuz4@BBCPersian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *