رقص اسرائیلی داعش

حمله به مسکو

یکی از آیین های کهن هندو، مارگیری و رقص مار است که هنوز نیز در هندوستان رواج دارد. در این معرکه گیری ها نوازنده با سازی شبیه نی انبان و فلوت اقدام به بیرون آوردن و هیپنوز کردن مار میکند تا بتواند آن را با دست بگیرد. فیلم هندی عروس مارها با بازی هنرمند شهیر هندی “سری دوی” یکی از زیباترین فیلم های کلاسیک سینمای هند بود.

عروس مارها

اما در سپهر سیاست پس از نواخته شدن شیپور اسرافیل (صور اسرافیل) مارها از لانه های خود بیرون آمده و با هم شروع به رقصیدن کردند. حمله روز گذشته داعش به روسیه که منجر به کشته شدن ده ها نفر گردید همزمان با تلاش بی وقفه اسرائیل برای پررنگ کردن اسلام هراسی بیرون مرزی (فرامرزی) و نیز حمله به مراسم قاسم سلیمانی که منجر به کشته شدن حدود صد نفر از جمله شهادت کودکان گردید نشان از سیاست همسو و هم تراز ایشان با اسرائیل دارد.

خاطره جمعی ملل خاورمیانه ویرانی و تخریب میراث فرهنگی سوریه و عراق در جریان خیزش داعش در سالهای 2014-2015 و آوارگی و ویرانی میلیون ها شهروند خاورمیانه و افغان را فراموش نکرده است. در جریان نسل کشی فلسطین و غزه ، یکی از گروههای عمده ای که تحرکات و سیاستهایش به داد و سود کودکان مظلوم و اکنون گرسنه فلسطینی نیست همان گروهیست که مایل بود دیکتاتوری بشار اسد را در سوریه به بهای گران ویرانی سوریه براندازد. در عوض آوارگی مردم سوریه ، لبنان و عراق دستاورد تلاشهای آنان در برپایی خوانش سلفی از اسلام و برپایی نظام ناهمگن با تکنولوژی و فرهنگ انسانی بود.

به طور کلی سیاستهای داعش از آغاز تا اکنون به طور عجیبی با منافع و استدلالهای اسرائیلی آمریکایی گره خورده است، هرچند در زبان و از لحاظ عقیدتی حداقل لایه های زیرین (عامی) این گروه این استدلال را قبول ندارد. چگونگی تسلیح این گروه و نحوه تامین مالی آنان شاید سرنخ پرونده دخالت اسرائیل و آمریکا یا حکومت های دیگر در حمایت از سیاستهای عوضی آنان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *