کودک کشی در یهود، از ابراهیم و موسی و عیسی تا فلسطین

دکتر امیرعلی رستم تهماسب (داودپور1)

امروز به گفتار تاریخ روز تولد یکی از مردم نیک زمین عیسی مسیح، بشارت دهنده راه تنگ 2 (متّی 13:7-14) و یکی از اسرارآمیزترین پیامهای خداوند(ان) است. به مناسب تقارن کریسمس امسال با نسل کشی مردم فلسطین به تلاش برای تفسیر و تبیین پیام مستتر در مصلوب کردن عیسی به دست یهود و رومیان و نیز پیام متواتر کودک کشی خداوند در پیامبران اسرائیلی از جمله ابراهیم و عیسی میپردازیم.

براستی تواتر کودک کشی خداوند و یا دعوت به کودک کشی از طرف خداوند اسرائیل از جمله در مورد عیسی و نیز ابراهیم، مساله ایست که باید مورد بررسی قرار گیرد، آیا دعوت خداوند برای بریدن سر اسماعیل (یا به روایتی اسحاق) و نیز قربانی کردن تنها فرزندش به جز نشان دادن خلوص نیت آنان متافور و بیانگر حقیقتی متواتر و موازی برای آیندگان نبوده است و آیا قربانی کردن و نسل کشی فرزندان فلسطین میتواند پیشگویی تاریخی مستتر در کتابهای مقدس آنان باشد؟ در موردی دیگر ترک اسماعیل و هاجر در بیابان بی آب و علف از سوی ابراهیم خود موردی از کودک آزاری به شمار می آِید که در کتاب مقدس یهود اینچنین روایت شده است. ( وقتی اسحاق از ساره دنیا آمد رابطه بین هاجر و ساره به بدترین حالت خود رسید. در جشن تولد اسحاق ساره مشاهده کرد که اسماعیل فرزند او را مسخره می‌کند. او بسیار عصبانی شد و از شوهر خود ابرام، که از این به بعد به عنوان ابراهیم شناخته می‌شود، درخواست کرد که هاجر و فرزندش را اخراج کند. او اعلام کرد که اسماعیل نباید از ارث ابراهیم برخوردار شود، یهوه به ابراهیم آرامش داد و به او گفت همانگونه که همسرش می‌خواهد رفتار کند زیرا یهوه نه تنها به اسحاق اجازه می‌دهد که نسل ابراهیم را داشته باشد بلکه از اسماعیل نیز ملتی بزرگ ایجاد خواهد کرد. صبح روز بعد ابراهیم، اسماعیل و هاجر را بیرون از اردوگاه خود آورد. در بیرون اردوگاه او به آن‌ها نان و آب داد و آن‌ها را به سمت بیرشبا روانه کرد. هاجر و پسرش بی‌هدف در بیابان رفتند تا اینکه تمامی آب و غذای آن‌ها به پایان رسید).

در مورد موسی آمده است که فرعون بر اساس یک پیشگویی دستور داد تا تمام نوزادان بنی اسرائیل برای یافتن آن نجات دهنده و مسیحای بنی اسرائیل از سلطه فراعنه مصر قربانی شوند (سفر خروج 1:10)، ولی مادر موسی (یوشبد) او را در یک سبد قرار داده و به نیل انداخت تا به دست همسر یا دختر فرعون (بیتیا) نجات یابد و در نهایت در منزل فرعون رشد و نمو کرده و بنی اسرائیل را از سلطه مصر نجات داده و سالها در بیابان سرگردان کند و در نهایت به آنها سیادت اعطا کند. در این آیات قربانی کردن کودکان برای یافتن یک مظنون، همان کرداری است که در سالهای اخیر بوسیله حکومت منتسب به یهود (صهیونیست) انجام میگیرد و از قضا جایگاه فراعنه با حکومت اسرائیل جابجا شده است. گویی فراعنه موصوف کسانی بودندکه خود را به بنی اسرائیل و پیامبران آنان منتسب میکنند.

از آن که اندکی گذر کنیم، دعوت از ابراهیم برای قتل فرزند (براساس روایات متواتر اسماعیل یا اسحاق) و نیز قربانی کردن تنها فرزند خویش یعنی عیسی نیز کرداریست که در کتب مقدس به خداوند اسرائیل منتسب میگردد.

نکته قابل توجه اینست که فرزند یا کودک کشی بخشی از کردار منتسب به خداوند بویژه در کتب مقدس است که در شرایط فعلی و فلسطین مانع از آگاهی بخشی به بخش عمده ای از مومنین یهودی و حتی مسیحی در مورد خباثت عمل فوق میگردد (کتاب تثنیه فصل ۲۵ خداوند به قوم اسرائیل دستور می‌دهد که آنچه عمالیق با اسرائیل کردند را به یاد داشته باشند و تمامی عمالیق حتی زنان و کودکان آنان را نابود کنند). بنیامین نتانیاهو با استناد به آیاتی از کتاب مقدس ، تمام مردم فلسطین را عمالیقی خواند که مستوجب مرگ و تنبیه دسته جمعی هستند، ایشان در سال 2010 نیز با استنباط به همین کتاب جمهوری اسلامی و به تبع آن ایران را عمالیقی جدید خوانده بود.

به صورت خلاصه خداوند اسرائیل، هم در تاریخ عملا از طریق مکاشفات و رویابینی ( در مورد ابراهیم) و هم عملا با مصلوب کردن تنها فرزندش (عیسی پسر مریم) به فرزند کشی دعوت میکند. دلیل این فرزند کشی هر چه باشد، ما با نوعی رویابینی، مکاشفات و کردار خطرناک مواجه هستیم که بخصوص کودکان را نشانه گرفته است. خداوند اسرائیل در موارد دیگر نیز عدم پایبندی خود را به اخلاقیات نشان داده است که از جمله آنها میتوان دعوت کردن لوط از مردم برای تجاوز به دخترانش و نزدیکی با آنان نام برد با این وجود با توجه به قدمت عهد خداوند اسرائیل و تعمید وی بوسیله کردار عیسی مسیح که خود نمونه بارزی از اخلاقیات است، میتوان دریافت که عدم پذیرش عهد جدید و تعالیم اخلاقی عیسی از سوی صهیونیستها میتواند دستمایه بسیاری از جنایات ایشان به نام خداوند باشد.

راز سگال، تحلیلگر اسرائیلی هولوکاست و نسل کشی آنچه اکنون در غزه اتفاق میافتد را نمونه آشکار و درسی نسل کشی میخواند و ما ناگزیر هستیم در مورد مواجهه با خطر افراط گرایی در دین یهود هشدار دهیم. افراط گرایی در دین یهود به عنوان مثال در مورد عیسی و حواریانش، ثمره ای جز فرزندکشی و کودک کشی از طرف خدا و بندگان خداوند اسرائیل (عزرائیل) نخواهد داشت.


1- به دلیل مشابهت نام خانوادگی با پیامبر بنی اسرائیل داود از این پس مقالات غیررسمی مرا با نام تهماسب پیگیری بفرمایید.

2- راه تنگ مورد نظر عیسی به نظر مسیر دین نمیباشد، مسیر دین بالعکس مسیر فراخ و همگانیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *