آیا ایران با کمک به اسرائیل یا آمریکا آزاد خواهد شد یا با خودسازی ملی؟ -تفسیر یک درد دیرینه

فلسطین، نوارغزه

هشدار: سیاست آزادی نیوز (ارگان حزب شیر و خورشید سرخ ایران) در محکوم کردن جنایات اسرائیل، توجیه کننده سیاست داخلی و خارج جمهوری اسلامی و حماس به عنوان عوامل خشونت گرا نمیباشد. جمهوری اسلامی باید منصفانه در برخورد خود نسبت به دگر اندیشان، مخالفان حجاب اجباری ، مهاجران، آزادی بیان ، استفاده ابزاری از دین و … پاسخگو باشد.

در جریان جنگ جهانی اول و دوم ایران موضعی بی طرف اتخاذ کرد، مردم ایران با هیچیک از طرفین جنگ کین و دشمنی دیرین نداشتند (روسیه و عثمانی به عنوان همسایگان ایران سابقه درگیریهای تاریخی با ایران را داشتند.) در نهایت ارتش انگلیس و متفقین از جنوب و شمال وارد این حریم بی طرفی شده و ضمن ایراد خسارات جدی ، بروز قحطی، خلع شاه ایران و تعرض به حقوق مدنی ایرانیان را باعث شدند.

در جریان مناقشات منطقه ای و حتی فرا منطقه ای روسیه و اوکراین، اسرائیل و فلسطین، ونزوئلا، چین ، کره، عراق، افغانستان نیزه خبری و حرمت شکنی علیه مردم ایران به سمت این مردم نشانه رفته است. چنان بدبینی رسانه ای حتی گریبان مردم و اتباع ایرانی داخل و خارج ایران را گرفته است و عجیب نیست که بدانید سیاست تخریب هویت ایرانی، مستقیما از جانب آمریکا و اسرائیل رهبری و هدایت میشود.

نقض حقوق مدنی ، اقتصادی، تحصیلی ایرانیان به صورت مستمر، نیکخواهی آمریکا و اسرائیل را در هر مناقشه داخلی و خارجی تحت الشعاع قرار داده و نمیتوان باور کرد که اثرات و تخریب هویت ملی ایرانیان به سادگی جبران پذیر باشد.

در جریان مناقشات فلسطین و اوکراین، جبهه ناتو نشان داد که عملا حمایت از ضعیف در مناقشات جنبه ابزاری و ظاهری دارد و همزمان ارسال سلاح از طرف نتانیاهو برای اوکراین و بازدید نتانیاهو با پوتین پس از روشن کردن آتش جنگ، نشان از سیاست مشابه آنها در قبال ملتهای رنجدیده دارد که در آن معاملات اسلحه، تحقیر و تهدید حکومتها و ملتهای معترض و جنگ افروزی نقش حیاتی را بازی میکنند این حکومتها بی آنکه با راس حکومت دشمنی داشته باشند ، بدنه مردم (از اوکراین تا فلسطین) را میکوبند و در بالا با یکدیگر همنشین و هم رای میشوند.

تنها راس حکومتها در ایران و مللی معدود است که مورد پسند این نظامها نیست و با امیال آنها همخوانی ندارد. در جهت مبارزه با این راس ، مردم ایران نیز آسیب دیده و رنجور میشوند و هویت تاریخی و حیثیت اجتماعی آنها پایمال میگردد.

آمریکا و اسرائیل، نمیتوانند مرشد ملتهایی مانند ایران برای آزادی باشند، اخبار آنها جهت دار و کردار آنها ویرانگر است. حمایت از سیاست آنها از جانب چهره های سیاسی مانند شاهزاده رضا پهلوی، پس از مدتی اعتبار خود را از دست میدهد و حامی آنها را نیز از دایره عدالت خارج میکند. یقینا کسی که شایستگی نشستن بر مسند اداره ملتهای خاور میانه را داشته باشد نمیتواند از دایره عدالت و اصل عدل خارج باشد. آمریکا در ذات خود حاصل عدالت بین المللی نیست و اسرائیل که مشروعیت خود را از آتش هولوکاست گرفت، ذره ذره آن را خاموش میکند و کرده است.

جمهوری اسلامی مشروعیت خود را نه از مردم ایران که از مخالفت با جنایات اسرائیل و آمریکا میگیرد. یعنی هر چه آنان از اصول مدنی (در فلسطین، خاورمیانه و ..) عدول کنند، حکومت ج.ا. مستحکم تر خواهد شد. عدالت انسانی که نوعی آزادگی را تجربه کرده باشد، نمیتواند جنایات اسرائیل از جمله حمله به کودکان محروم و محصور غزه را نبیند و یک سویه ج. ا. را محکوم کند. اصلاح منطقه با اصلاحات در فلسطین، افغانستان ، یمن و … در زندگی شخصی و مدنی فقرا گره خورده است. جمهوری اسلامی، تنها یک صدا برای رساندن این مردم به گوش جهان است اگرچه صدایی که گهگاه باعث رنج ملت ایران میشود.

جنگجوی اهریمنی کشور خویش را میسوزاند، تا بر تلی از خاکستر حکومت کند. سانگ تزو – هنر جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *