به یاد فادی شاهین، کودکی که در آغوش پدر جان داد

در میان دهها هزار جانباخته شاید کسی فادی شاهین را نشناسد، شاید لیست هزاران کودک جانباخته دیگر در غزه را کسی در دست نداشته یا مطالعه نکرده باشد. پیش از فادی شاهین ، محمد الدوره جهان را فلج کرد. بله او جهان را فلج کرد هنگامی که دیدند از دستشان برای نجات خردسالان کاری بر نمی آید، دیدند جواب اعتراض گلوله های جنگست. دیدند که پدر چگونه مچاله میشود وقتی فرزند در آغوشش جان میسپارد.

اما فادی شاهین کودک شش ساله فلسطینی بود که دسامبر 2024 در اثر برخورد ترکش تانک های اسرائیل با گردنش در آغوش خانواده جان سپرد و هیچ کمکی از خانواده برای نجات او بر نمیامد جهان شاهد* آخرین نفس* یک کودک بود، نامی از او بر روی خیابانی هم نهاده نشد، هیج عضو پارلمان آلمان، بلژیک، آمریکا در مورد او بیانیه نداد و قیومیت او را به عهده نگرفت مانند دهها هزار کودک جانباخته دیگر، آنها که وکالت و قیومیت زندانیان ایرانی را به عهده گرفتند در هنگامه جنایت فاجعه آمیز سکوت کرده بودند زیرا تا سیه روی شود هر که در او غش باشد، شاید کسی دیگر در میان هزاران جانباخته حتی او را نشناسد. اما ما معتقدیم که او زنده است، ما معتقدیم که او مانند کیان پیرفلک، مانند کارون حاجی زاده زنده هستند و ما هنوز برای برقراری صلح برای کودکان خاورمیانه هیچ نکرده ایم.

بعد از محمد الدوره جهان باز هم ادامه داد، ولی هیچگاه جهان و نظام جهانی به این مقدار هشیار نشد. امروز کمونیست، اصلاح طلب، اپوزیسیون، جمهوریخواه و ایرانیانی که در جهان سبعیت نظام سلطه جهانی را در برخورد با کودکان دیدند یکصدا شده اند و این اتحاد هیچگاه پیش از این وجود نداشت. اتحادی که در پس این مبارزه کودکان با نظام های فاسد جهانی به دست آمده راه حل برقراری صلح جهانی را نه در مسیر مهره های سوخته اسرائیل نشین و آمریکا پرست، بلکه در* دستان پرمهر مردم ایران* کسانی که از عشق نشانی دارند قرار میدهد.آنها ضعیف ترین و در نهایت قابل سلطه ترین ما را برمیگزینند و با ابزارهای اجتماعی و تبلیغات به جایگاهی میرسانند تا همواره تسلط آنها بر ملل دربند استوار باشد ، آنها دستشان را از مدارک و اتهامات پر میکنند تا در نهایت و یک نافرمانی بر سر منتخبین و دست نشانده هایشان بکوبند و آنان را از جایگاهی که به ایشان داده اند اخراج کنند، در همین اثنا داستان خانم گلریز قهرمان نماینده ایرانی پارلمان نیوزیلند از جمله داستان های عبرت آمیز بود که به موازات جنگ کودکان غزه به وقوع پیوست. به دلیل حفظ آبروی اشخاص از شرح اتفاق در این نگاره معذور هستم ولی آیین دست نشاندگی همین است که پایان و آغاز به دست مستکبرین باشد.

ما در ایران زاده شدیم تا نشانی از مهر داشته باشیم و این وصله ها به ما نمیچسبند که تحت قیومیت کودک کشها و صادر کنندگان اسلحه و نظام جنایتکار جهانی قرار بگیریم.امروز سکوت ما جایز نیست.امروز فریادهای ما بر سر آمریکا و اسرائیل است و فردا بر سر هر کس که لازم باشد.

من با عرض ادب خدمت جناب حافظ اکنون این بیت از شعر ایشان را بازنویسی و اصلاح میکنم:

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه رنگ تملق پذیرد آزاد است

دکتر امیرعل رستم داودپور

دبیر انجمن قانون و شفا CanMedLaw

عضو کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی IIntbar

پست الکترونیک : davoudpour@canmedlaw.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *