فعالان سیاسی یا تخریب کنندگان تلاشهای ایرانیان برای آزادیخواهی

برای رهایی از نظامهای استبدادی و ایدئولوژیک راههای چندانی وجود ندارد، ایدئولوژی از نوع مذهبی آن قدمتی هزاران ساله دارد و نشان داده که به راحتی قابل جایگزینی نیست. اما تلاشهای اجتماعی برای رهایی از استبداد و آزادیخواهی به جز ایدئولوژی دشمنان وحشت آور دیگری نیز دارند و آن رهبران یا فعالان مخرب در مسیر آزادیخواهی هستند که تلاش مردم را در یک برهه از زمان یا باطل کرده و یا بی اعتبار و بی شرافت میکنند.

پس از شروع جنایت اسرائیل در فلسطین و دو پاره شدن عدالت و رسوایی حقوق بشر، حقوق زن، حقوق کودک، خبرگزاریها و … بلوک غرب (شمال زمین) عده ای از این فعلان مخرب در تخریب تلاشهای مردم ایران، با پشتکار بی نظیر و نادیده گرفتن جنایتهای بین المللی در حق مردمی که از آزادیهای مندرج در منشورهای حقوق بشر و بین المللی محروم بودند، جبهه جنایت، تولیدکنندگان اسلحه ، اخبار و دموکراسیهای غرض دار و آپارتاید اسرائیلی را برگزیدند و به شدت در راه آن همت ورزیدند. نام بردن از این افراد دردی را برای جامعه هدف ما که مردمی اندیشمند هستند دوا نمیکند.

برخی از این افراد به مدافعان آمریکا مبدل شده و حتی از حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورهای دیگر در خاک آمریکا و اروپا ممانعت میکنند. آمریکا کجاست؟ آمریکا در دلارهاییست که به سان بمب بر سر مردم خاورمیانه میریزد و در کفایت مالی کسانیست که نقشی در آبادی کشورهای خارج از حوزه اقتصادی خود بازی نمیکنند.

در حالی که به عنوان مثال لایحه جدید مجلس سنای فرانسه برای توهین به اسرائیل، دو سال حبس و ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی پیشنهاد می کند ، برخی از این فعالان گمان میکنند که اسرائیل متولی و سرباز مواجب بگیر کم دارد، در نتیجه این اقدامات خود، تلاشهای و فداکاریهای مدنی و آزادیخواهانه گروهی که زمام اندیشه خود را به آنها سپرده اند به گمراهی و ویرانی میبرند. غرض اینکه سیاست غرب مایل به تربیت سربازهایی برای اجرای اراده خود میباشد و چالش آزادیخواهان واقعی رشد اندیشه و درک اجتماعی بدون از دست دادن قدرت کنشگری است.

تاریخ جنایات اسرائیل:

پس از پیروزی صهیونیست ها در جنگ 1948 یا به گفته آنها (جنگ اول استقلال) و پس از کشتار و آوارگی فلسطینیان، آنها نبردهای دیگری را تدارک دیدند و دوباره به همه کشورهای عربی اطراف فلسطین حمله کردند. آنها سینا را اشغال کردند، ده ها هزار مصری را کشتند و زخمی کردند، جولان و مناطق لبنان و اردن را اشغال کردند، قتل عام مدرسه بحرالبقر علیه کودکان مصر را انجام دادند (قتل عام شبیه به کشتارهای که اکنون در حال انجام است). امروز علیه کودکان و مردم غزه، همان دروغ‌هایی را که در آن زمان در مورد انگیزه‌های خود از انجام آن می‌گفتند، از جمله اینکه جنگنده‌ها، جنگجویان را هدف قرار می‌دادند، آنها در قنا، صبرا و شتیلا در لبنان، حتی در تونس قتل عام انجام دادند.در کشتار همام الشط و در سوریه و عراق. سودان و بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان، نخبگان و اندیشمندان را کشتند و ترور کردند و قتل عام کردند.
اسرائیل جنگ نابودی غزه را “جنگ دوم استقلال” می نامند و می خواهند راه اول خود را تکرار کنند.

Israel’s allies and donor states must urgently call for international humanitarian law to be respected and civilians to be protected. Civilians in Gaza must not be used as political pawns and their lives cannot be devalued. The international community must also refrain from further legitimizing Israel’s 16-year long illegal blockade and immediately halt the transfer of arms that could be used to commit unlawful attacks. —Agnès Callamard, Amnesty International

متحدان اسرائیل و کشورهای کمک کننده به آن باید فوراً خواستار رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان شوند. غیرنظامیان در غزه نباید به عنوان مهره های سیاسی مورد استفاده قرار گیرند و نمی توان زندگی آنها را بی ارزش کرد. جامعه بین المللی همچنین باید از مشروعیت بخشیدن به محاصره غیرقانونی 16 ساله اسرائیل خودداری کند و فوراً انتقال تسلیحاتی را که می تواند برای ارتکاب حملات غیرقانونی استفاده شود، متوقف کند. – اگنس کالامارد، عفو بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *