آیا اسرائیل نماینده یهودیان و مخالفت با جنایات آن مصداق یهودی ستیزی میباشد؟

دکتر امیرعلی رستم داودپور (دین پژوه)

اگر داستان موسی و تولد او را مطالعه کنید که فرعون به بهانه یافتن نوزاد مظنون ، نوزادان پسر بنی اسرائیل را میکشد، اساس پیدایش نبوت موسی ، نجات یافتن موسی از میان این قتل عام کودکان است. در واقع حکومت فرعون، برای جلوگیری از سرنگونی خود به دست یک کودک دست به قتل نوزادانی میزند که تازه متولد شده اند، حکومتی که اساس آن بر مبنای کشتار کودکان ، برای یافتن مظنونان حماس باشد، نه یهودیست و نه قابل دفاع.

شاید با عنایت به همین دلیل و فلسفه و شواهد دیگریست که یهودیان ارتدوکسی که سالها پیش از استقرار نظام اسرائیلی و اشغال بخشهایی از فلسطین به وسیله نظامیان و سپس شهرک نشینان اسرائیل در این مناطق ساکن بوده اند، نه تنها نظام حاکم بر اسرائیل را یهودی نمیدانند بلکه آنها را غالبا ضد دین خطاب میکنند، این یهودیان صلح طلب که به نظر میرسد رابطه خوبی با ایران هم داشته باشند در گزارش زیر از همزیستی پیش از استقرار نظام حاکم بر اسرائیل میگویند. در بخشی از این سخنان، راوی میگوید که پیش از استقرار نظام فعلی (سیاسی) اسرائیل ، مادران مسلمان و یهودی از فرزندان یکدیگر نگهداری میکردند.

هشدار (قانون و شفا) : سیاست آزادی نیوز (ارگان حزب شیر و خورشید سرخ ایران) در محکوم کردن جنایات اسرائیل، توجیه کننده سیاست داخلی و خارج جمهوری اسلامی و حماس به عنوان عوامل خشونت گرا نمیباشد. جمهوری اسلامی باید منصفانه در برخورد خود نسبت به دگر اندیشان، مخالفان حجاب اجباری ، مهاجران، آزادی بیان ، استفاده ابزاری از دین و … پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *