آزادی مقدس، در گرو آزادی همه مردم است

فلسطین

هشدار: سیاست آزادی نیوز (ارگان حزب شیر و خورشید سرخ ایران) در محکوم کردن جنایات اسرائیل، توجیه کننده سیاست داخلی و خارج جمهوری اسلامی و حماس به عنوان عوامل خشونت گرا نمیباشد. جمهوری اسلامی باید منصفانه در برخورد خود نسبت به دگر اندیشان، مخالفان حجاب اجباری ، مهاجران، آزادی بیان ، استفاده ابزاری از دین و … پاسخگو باشد.

دیروز مردم ایران در خیابانها ندای آزادی را سر دادند، آن آزادی از جنس فساد نهفته در زیر رگهای جامعه نبود، فسادی که دختران جوان را به گوشه خلوت برده و به حقوق مدنی آنها تجاوز کند و آرزوهای آنان را برای داشتن فرزند، همسر یا تامین حداقل هزینه های زندگی بر باد دهد. ندای آزادگی مردم ایران برای داشتن جامعه ای دارای اختیار در حجاب و حقوق مدنی مترقی بود. حق آزادی در پوشش، در سفر ، در زندگی .

اما امروز مردم فلسطین (غزه) نشان دادند که نمیتوان از حقوق حداقل دیگران از جمله مردمان در بند چشم پوشید و یکسره به دلیل سیاستهای نظام ج. ا. کردار و تبعیض جامعه جهانی نسبت به مردم خاور میانه را نادیده گرفت. البته میتوان، ولی این فقط از دلقکهای سیاسی بر می آید که گمان میکنند جان و مال مردم فلسطین از کودکان عزیز ایران کم ارزش تر است و میتوانند به آمریکا و اسرائیل و غرب حق بدهند که حق حداقل زندگی را از مردم دریغ دارد.

آزادی مردم فلسطین تکلیف جمهوری اسلامی نیست که به قیمت آنها ایران را نابود کرده و به جنگ بکشاند، اما آزادی مردم فلسطین بر آزادیخواهان ایرانی نیز بلاتکلیف نیست.

اگر خاری که در چشم خودت رفته نمیبینی ، چگونه از برگ کاهی که در چشم برادر توست ایراد میگیری؟

پر کاه و چوب از حکایت‌های عیسی به هنگام موعظه بر فراز کوه است که در انجیل متی، فصل ۷، آیات ۱ تا ۵ آمده است. خطبه کوتاه است، با هشدار به پیروان به نادرستی محکوم کردن دیگران و عواقب آن آغاز می‌شود، و می‌گوید که آنان نیز با همان استانداردها قضاوت خواهند شد. در موعظه در مکان هموار (انجیل لوقا ‎۶:۱۷–۴۹‏) نیز حکایت مشابهی با همان مضمون نقل شده‌است (‎۶:۳۷–۴۲‏).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *