از آن نامداران گردنکشان، یکی هم ندارد ز رستم نشان

ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی در پروازی ناتمام پس از افتتاح سد کیز قلعه سی بر روی رود ارس در مسیر بازگشت در اطراف ناحیه خدا آفرین در جنگل دیزمار بر اثر سانحه سقوط هلیکوپتر جان باخت.

فراتر از همه نیک و بد تاریخی و مجیزه گویی های طرفداران ایشان و اهانت های مخالفین ایشان، ایشان در مسیر افتتاح سد و ایران سازی جان خویش را از دست داد. اما این شهادت، در هلیکوپتر بل امریکایی با قدمت چهل ساله رخ داد و پیکر ایشان نیز پس از مداخله بیگانگان در امر اکتشاف محل حادثه بازیافت گردید. پس از چهل سال حکومت داری و تولید ادوات جنگی، پهپادها و موشک ها و ابزارهای نظامی، چگونگی درگذشت رئیس جمهور ایران (فارغ از وابستگی سیاسی ایشان) برگ ننگین دیگری بر تحقیر تکنولوژی و ملیت ایرانی برای اهل فن و نخبگانیست که با مبانی ملیت و حتی مدیریت آشنایی دارند.

سقوط این هلیکوپتر در سال 2024 و حتی استفاده از آن در ناوگان هوایی شخص دوم مملکت ( و به عبارت اجرائی شخص اول مملکت ) بیانگر این است که بی سلیقگی و فقدان مدیریت و نگرش به جزئیات در مغز استخوان مدیران رتبه بالای این مملکت نفوذ کرده است. این سقوط در ادامه جنگ هوایی و پیروزی تحریم های اقتصادی علیه مردم ایران و نه تنها جمهوری اسلامی طبقه بندی میشود و از اذهان صاحب نظران دور نخواهد ماند و پاک نخواهد شد.

آیا واقعا و استثنائا سیستم طراحی، علمی و اجرائی مملکتی با هزاران نخبه داخلی و خارجی توان تولید یک دستگاه هلیکوپتر را برای تامین امنیت شخص اول اجرائی مملکت ندارد؟ چنین سیاست و چنین حکومتی لازم است که کاملا بازنویسی شود تا نقاط ایراد آن آشکار و مرتفع گردد.

تغییر و دست به دست کردن سمتهای اجرائی و جلوگیری از پختگی آنان در یک سمت و به عبارتی از این شاخه به آن شاخه پریدن که نماد مدیریت تمام ناپذیر و کمال ناگرای ایرانیست، نتیجه ای جز ناتمام بودن عرصه خدمت و مدیریت اجرائی در رده بالایی مدیران نظام از جمله مدیران حکومتی ندارد.

و این سوال نیز پیش می آید، جایگاه ملیت، ریزبینی و دقت در میان کسانی که به امر ایران سازی اهتمام میکنند و یا به صورت جبری بر اسب شرافت ریاست جمهوری و رهبری سوار شده اند کجاست و یاران آنان و مجیزه گویان آنان چه کسانی هستند؟

بی گمان مجیزه گویان نظام و حکومت جمهوری اسلامی کسانی هستند که عامدانه چشم بر روی معایب متعدد آنان میبندند و یا در مقابل اصلاحات بنیادین آنان مخالفت میکنند و این مصداق دوست نادان و یا دشمن در ظاهر دوست میباشد.

از سوی دیگر کسانی که چشم بر تلاش ملتی برای استقلال و آزادی میبندد و دهان خود را به هتاکی میگشایند نیز از همان تیره و طایفه دشمنان نادان و یا دشمنان دوست نما هستند.

به احترام رای ملت، درگذشت ایشان را از طرف انجمن قانون و شفا تسلیت عرض میکنیم و برای بازماندگان ایشان صبر آرزو میکنیم.

دکتر امیرعلی رستم داودپور

دبیر انجمن قانون و شفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *