افزایش فعالیت سرویسهای جاسوسی بیگانه در فیس بوک و توییتر

بنا بر آخرین آمار، فعالیتهای استخدامی برای جاسوسهای مجازی بویژه در فرم بازجو، کامنت گذار و روش قدیمی استفاده از بانوان غیر واقعی در فضای مجازی برای انجام عملیات هتک حیثیت (از جمله فحاش های حرفه ای) و گاه کسب اطلاعات به شدت افزایش یافته است.
از جمله به صورت شگفت انگیزی این اطلاعات به صورت تبلیغات ویژه شده و پولی در فیس بوک و توییتر برای مخاطبان عموم ارسال میگردد. بعید است شرکت متا از این فعالیتها آگاه نباشد و یا در درجه بالاتر در عواقب و حتی پیامدهای این عملیات شراکتی نداشته باشد.
از جمله شرکت متا ممکن است با در اختیار دادن موقعیت محلی افراد مظنون و نه حتی مجرم، دولت های متبوع خویش را در انجام عملیات جنایتکارانه یاری کند.
یکی از عواقب تحریم ها و افزایش ضریب فقر اجتماعی رویکرد بسیاری از اقشار نیازمند به فعالیتهای اینچنینی برای کسب درآمد میباشد. بنابراین تحریمها نه تنها دولتها بلکه شرافت ملی مردم را نیز نشانه میگیرد.
طراحی هرز افزارها و نیز پلتفرمهای مالی فاقد اعتبار مانند شبکه های سرمایه گذاری جعلی، همستر، فایلهای فاقد لیسانس دستکاری شده و مانند آن نیز بخشی از فعالیتهای خرابکارانه ایست که نه لزوما به وسیله افرادبلکه بوسیله همان شبکه های نابکار انجام میگیرد.
گرچه ترس زیاد از فعالیتهای این گروهها و سازمان های نابکار، باعث وقفه در پیشبرد کارهای عام المنفعه و حتی بروز نوعی خودسانسوری میگردد، ولی شایسته است ضمن رعایت حدود شخصی نسبت به ابراز نظر آزادیخواهانه اقدام کرد.
آنچه تعجب انگیز تر است، خرید اکانت های وریفای شده و تایید شده و پرداخت پول به پلتفرمهاییست که بخشی از فعالیت آنها در جاسوسی و خرابکاری محرز گشته است و شگفت اینکه بسیاری از کسانی که مدعی آزادیخواهی هستند نیز وجوه عمده ای را برای خریدن تیک آبی و وریفای با وجودتحریم اقتصادی به حساب این شرکتها واریز میکنند که در میان آنها سیاستمداران خود جمهوری اسلامی و عمله های آنان نیز یافت میشوند و البتهدر این عملگی با عمله های اسرائیل وجه تشابه دارند و وجه تشابه آنها اینست که پول آنها به جیب استاد بزرگ میرود (بخوانید شیطان بزرگ).
لازم به ذکر است در اینچنین کارزاری، نه تنها دولتها، بلکه کسانی که هموطنان و افراد نیازمند ملت خود را به سوی سرویسهای بیگانه جلب و آنان را اسیر چنین آسیبهایی میکنند نیز مقصرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *