بررسی فرضیه توطئه و ترور مرحوم ابراهیم رئیسی و گزارش ستاد نیروهای مسلح – آزادی نیوز

شبیه سازی عملیات ترور احتمالی مرحوم رئیسی با استفاده از گزارشهای حداقلی موجود و از جمله سخنان وزیر راه و رئیس دفتر آقای رئیسی انجام گرفت.
تحقیقات انجام شده نشان میدهد که ۱- تماسی بین رئیس دفتر آقای رئیسی و خلبان انجام نگرفته است. شواهد نشان میدهد که تماس های برقرار نشده از جمله تماسهای تلفن متعدد برای رهگیری تلفن ها با استفاده از دکلهای مخابراتی به غلط به عنوان تماس با مرحوم آل هاشم گزارش گردیده است.
شبیه سازی عملیات تروریستی نشان میدهد که احتمالا هلیکوپتر دوم و سوم پس از سانحه احتمالا انفجار اقدام به متواری شدن از محل و سپس فرود در اولین محل ممکن برای جلوگیری از حملات احتمالی کرده است.از این رو عدم گزارش مختصات محل حادثه اگر عامدانه انجام نگرفته باشد به دلیل ترک محل حادثه جهت جلوگیری از حملات یا خروج هلیکوپتر رئیس جمهور از مسیر پیش بینی شده بوده است. فرضیه دیگر که در ادامه گزارش به آن اشاره میشود خروج هلیکوپتر آقای رئیسی از مسیر کاروان هلیکوپتر ها بوده که توسط دوربین کارگران معدن مستند گردیده است.
شبیه سازی نشان میدهد که در صورت وقوع عملیات تروریستی به دلایل غیر متقن ولی واقعی ، ماهیت تیم احتمالی تروریستی احتمالا اسرائیلی و ترک بوده و تیم ترور به منطقه اشراف کامل داشته است و احتمالا از نقشه راه پرواز کاروان هلیکوپتر ها آگاهی داشته است (با توجه به آگاهی کارگران معدن از مسیر حرکت آقای رئیسی این احتمال به هیچ عنوان دور از ذهن نمیباشد).انتخاب فاصله مرزی کوتاه ، میتواند به دلیل خروج سریع از مرز بوده باشد.
به گفته آقای غلامحسین اسماعیلی، هلیکوپتر ایشان پس از بیرون آمدن از ابر متوجه شده است که هلیکوپتر آقای رئیسی همراه ایشان نیست، از جمله در ترتیب هلیکوپتر ها میان گفته های وزیر راه و آقای اسماعیلی تناقض وجود دارد، هر چند لبخند آرامشبخش هر دو نشان از رضایت به رضای الهی میدهد ، ابر میتواند یک پوشش برای انکار انفجار هلیکوپتر در هوا بوده باشد.
در یک ویدئو که اخیرا از طرف کارگران مس معدن همان منطقه مخابره شده است، یک هلیکوپتر تنها در آسمان دیده میشود و از هلیکوپترهای اسکورت خبری نیست و البته مشخص نیست که هلیکوپتر متعلق به کدام گروه میباشد (کارگران فریاد میزنند :رئیسی گل چای ایچ ، رئیسی بیا چای بنوش)، وجود ابرهای غلیظ در زیر منطقه تصویر برداری شده توسط کارکنان معدن، با فرضیه یک لکه ابر سفید در آسمان آقای اسماعیلی تناقض دارد. این احتمال وجود دارد که برخلاف گزارش ستاد نیروهای مسلح و نیز وزیر راه و رئیس دفتر آقای رئیسی هلیکوپتر ایشان برای لحاظ کردن مسائل امنیتی از مسیر پیش بینی شده خارج شده باشد و در خروج از مسیر ، سانحه اتفاق افتاده باشد که در این صورت هر سه گزارش وزیر راه، آقای اسماعیلی و نیز ستاد کل نیروهای مسلح فاقد اصالت است.

به هر حال موضوع توطئه علیه رئیس جمهور کشور و رای مردم حتی با وجود اختلاف عقیده بنیادین با مخالفان و نیز معتقدان به مهندسی انتخابات نباید بدون پاسخ متقن و دقیق بماند.

*انتشار نخستین گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور
*
بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که میتوانست در وقوع سانحه دخیل باشد جمع‌آوری شده است.

برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می توان با قاطعیت اعلام نمود که مورد اشاره قرار می گیرند:

۱-بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است. حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد.

۲- خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است.

۳- آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است.

۴- بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.

۵- به دلیل پیچیدگی منطقه، مه گرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده های بدون سرنشین ( ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیروهای زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می کنند.

۶-در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است.

بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می باشد./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *