آیا نتانیاهو قهرمان ملی معترضان است؟ آیا اسرائیل نماد آزادی ایرانی است؟

هند رجب کودک پنج ساله فلسطینی که به شهادت رسید.

هزار و سیصد و اندی سال پیش سپاه اعراب سامی وارد ایران شد، چگونگی شکست سپاه ایرانیان در مقابل رشادت های هرمزان و سرداران و سربازان ایرانی در هاله ای از افسون و گمانه زنی و شعر و شعور اساطیری پوشیده است تا آنجا که به گفته عمر ابن خطاب خلیفه دوم مسلمانان به هرمزان : «حق این است که از قوم ایرانی بخت برگشته وگرنه پیروزی ما بر این ملت با عقل جور نیست»1.

در سال 2023-2024 همزمان با نسل کشی در غزه اما اتفاق جدیدی در حال رخ دادن است، گروهی معترض نما با ارسال سیگنال هایی در حال اعتبار بخشیدن به جنایات اسرائیل در غزه و فدا کردن اعتبار نیکاها و مهسا ها و آزادیخواهان ایرانی به نام جنایتکاران جنگی اسرائیلی هستند. به عبارتی در حال دعوت کردن از جهود دوم (به عبارتی جهود اول) و تشویق او برای حمله به ایرانیان و ویرانی دستاوردهای هر چند اندک آنان در استقلال و آزادیخواهی هستند. در واقع آنان در حال سرقت دارایی های معنوی مردم ایران و مصادره آن به نفع جنایتکاران بین المللی هستند و رسانه های عظیم آنان و دلقک های داخلی و خارجی آنان در صحنه نیز آنان را در این امر یاری میکنند.

آنان با نادیده گرفتن کشتار و جنایات اسرائیل علیه بشریت، مشخصا معلوم نیست هدفشان از انقلابات در ایران آیا به ارمغان آوردن اصلاحات مدنی و آزادی های نسبی در ایران است یا اینکه خونریزی و جنگ و آشوب و ویرانی مردمی است که چهل سال پیش نیز تجربه جنگ و کشتار و ویرانی دیگری داشته اند. آیا بهای آزادی ایران ، کشته شدن تعداد زیادی از مردم و ویرانی خانه ها و زیر ساختهایی است که کارگران و کارمندان ایرانی در طول سالها و عرق جبین و خون جگر آفریده اند؟

به هر روی باید گفت اعتبار بخشیدن به جنبش های جهود دوم یعنی بنی اسرائیل از کیسه ملت ایران، شاید نظیر همان شایعاتی باشد که در کتاب های تاریخ آمده است، یعنی در انتهای حکومت یزدگرد عده ای از اتباع ایران از ظلم یزدگرد (اینک جمهوری اسلامی) به ستوه آمده و برای حمله اعراب راه میگشودند.

تاریخ تکرار میشود، مگر اینکه مردمانی با وجدان برای آگاهی از اشتباهات گذشته اقدام کنند. اسرائیل گجستگ و جنایتکار بین المللی است و هر گونه همسویی فلسفی با جنایتکاران بین المللی مایه خسران و تباهی جنبش های مدنی مردم ایران به نفع جنایتکاران است. شواهد تبلیغاتچی های اسرائیلی نشان میدهد جنایاتی که در غزه کنونی اتفاق می افتد وجهه ضد اسلامی ، وجهه ضد عربی دارد، ولی آنچه آنان کتمان میکنند وجهه غیر انسانی آن است که گمان میکنند مانند دهه های گذشته در پرتو ضریب نفوذ کمتر اینترنت و رسانه ها ، پوشیده خواهد ماند. این پوشیدگی و دسیسه چینی در سکوت مشخصه سیاستهای رژیم صهیونیستی و آمریکایی در تخریب و در عین حال تحمیق جوامع خاورمیانه و بین المللی است.

تصویر این متن متعلق به هند رجب دختر شش ساله ایست که در میان اجساد خانواده اش زنده به گور شد2، آمبولانسهایی که برای ارسال او اعزام شده بودند نیز مورد حمله قرار گرفته اند و دو سرنشین آمبولانس هلال احمر فلسطین جان باختند. ما هرگز نمیتوانیم کشتار عامدانه مردم بیگناه با سلاحهای جنگی و بمبهای سنگین را که عامدانه و با آگاهی کامل از نقض قوانین بشری انجام میگیرد را به نام حمایت از جنبش های پاک مدنی مردم ایران توجیه کنیم و چنین کردار و چنین پروپاگاندا و عاملان آن بیگمان نوعی وابستگی اقتصادی ، سیاسی و اطلاعاتی به ساختارها و ارگان های جنایتکار بین المللی دارند و در کمترین حالت آن از شعور کافی برای دریافتن حقیقت برخوردار نیستند. مورد آخر یعنی فقدان شعور کافی به دلایل خاصی نمیتواند دلیل غالب بر حمایت فعال ایشان باشد زیرا آنان فعالانه در حال فحاشی به ایرانیان با وجدان، کاستن و نا امید کردن اقشار آزادیخواهان و کوچک کردن دایره اتفاق و امید در میان مردم ایران هستند.


  1. اقبال آشتیانی، عباس. تاریخ ایران. انتشارات نگاه. ص. ۳۴۲. ↩︎
  2. مهندسی اخبار و تحقیر معنوی اتباع خاورمیانه، آزادی نیوز- 2024 ↩︎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *