دلایل سقوط پول ملی : سرمایه گذاری در کالاهای بی ارزش یا ارزش گذاری بیش از حد کالا

دلایل سقوط پول ملی : سرمایه گذاری در کالاهای بی ارزش یا ارزش گذاری بیش از حد کالا

یکی از دلایل سقوط ارزش پول ایران در مقایسه با کشورهای دیگر سرمایه گذاری در کالاهای بی ارزش یا کالاهایی است که ارزش(عرزش) گذاری آنها غیر منطقی است. ما امروز در اروپا یک خودرو را به قیمت ۲۶ میلیون تومان ایران معامله کردیم، در حالی که یک ایرانی باید ده سال تلاش و تقلا و پس انداز کند و نظیر این خودرو را بین سیصد الی چهارصد میلیون تومان معامله کند.

نوامبر سال گذشته که به ایران سفر کردم حتی با این قیمت پراید پرنده هم نمایشگاه به من نفروخت (پراید پرنده اتومبیل پراید هیدرولیک است که گشتاور خودرو با شتاب هیدرولیک فرمان تناسب ندارد و با فرمانهای تند امکان چپ کردنش وجود دارد)کارخانه های خودرو سازی داخل ایران، سازندگان مسکن، دولت، فروشندگان ملک در خارج از ایران و این زنجیره کارشناسان کاذب همه کسانی هستند که در جهت فقیر کردن ایرانیان و گرسنه نگاه داشتن اقتصادی آنان نقش بازی میکنند، در واقع این کاری نیست که فقط آمریکا و تحریمهایش انجام داده باشند، این دقیقا نتیجه سیاستگذاریهای اقتصادی دولت و کارنشناسانش نیز هست. این مساله ایست که با شرافت و نجابت یک ملت بستگی دارد و باعث مفاسد عظیم اقتصادی و اجتماعی گردیده و انرژی و سرمایه را به جای کار مفید به سمت کالاهای با ارزشگذاری کاذب هدایت میکند. این یادداشت را تقدیم میکنم به روان پاک فرهاد و آزاد خسروی، دو کولبر عزیزی که در حادثه سقوط بهمن جان باختند.

سرنگون اندررود در آب شور

هر که چون لنگر گراني مي کند

مولانا

در حالی که یک اروپایی برای بدست آوردن یک کالا با وجه مساوی یک یا دو ماه باید پس انداز کند یک ایرانی باید همان کالا را پس از چندین سال پس انداز و با دشواری خرید کند، این بدان معناست که عمر یک ایرانی کارگر یا کارمند به دلیل سیاستگذاری نادرست در قوانین واردات و صادرات چندین سال فراتر هدر میرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *