درگذشت یکی از بازدداشت شدگان بیداری مردم ایران در بازداشتگاه اوین سینا قنبری درگذشت

دو نماینده مجلس ایران مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در بازداشتگاه اوین تهران را تأیید کرده‌اند.

طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب تهران به خبرگزاری ایلنا گفت که بعد از انتشار خبر مرگ یک جوان ۲۲ ساله موضوع را از طریق وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی پیگیری کرده و آنها گفته‌اند این فرد “در زندان خودکشی کرده است.”

محمود صادقی، نماینده تهران هم گفت: “متاسفانه خبر فوت سینا قنبری صحت دارد و طبق اطلاعی که از یکی از مراجع اطلاعاتی گرفتم این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و آن‌طور که گفتند در زندان اوین اقدام به خودکشی کرده است.”

آقای صادقی گفته است که موضوع در حال بررسی است و “طبق قاعده عوامل احتمالی دیگر هم در حال رسیدگی است”.

پیشتر “کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه ۹۶” به نقل از زندانیان آزاد شده خبر داده بود که سینا قنبری “که چندروزی بود دربند قرنطینه زندان اوین در بازداشت بود به دلایلی نامعلوم جان سپرده است.”

هنوز هیچ یک از مقام‌های قضایی یا انتظامی درباره این خبر اظهار نظر نکرده‌اند. خانم سیاوشی گفته است که موضوع را به دفتر صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران اطلاع داده است.

در جریان اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها دی ماه بیش از ۲۰ نفر کشته و دست کم ۱۷۰۰ نفر در نقاط مختلف ایران بازداشت شدند. بعضی از این افراد در جریان اعتراض‌ها بازداشت شدند و گروهی دیگر در محل زندگی‌ و با هجوم نیروهای امنیتی دستگیر شدند. تعدادی از این بازداشت‌شدگان از زندان آزاد شده‌اند، اما هنوز صدها نفر در بازداشت هستند.

یکی دیگر از کسانی که سرنوشت او در جریان این بازداشت‌ها با ابهام روبرو شده اشکان آبسواران ۲۰ ساله است. خانواده او می‌گویند که روز ۱۴ دی او با تلفن خودش با آنها تماس گرفته و اطلاع داده که بازداشت شده است. اما اکنون مادرش می‌گوید بعد از مراجعه به زندان اوین به او گفته‌اند که فرزندش مفقود است.

 

به کانال تلگرام اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *