پروژه روح الله دوم فرانسه (آمد) از داستان تا راستان

روح الله زم

روز گذشته خبر اعدام آقای روح الله زم فرزند حجت الاسلام محمد علی زم منتشر شد، افکار عمومی در ایران غمزده از اعدام یکی دیگر از اتباع این کشور سوگمند شدند. فارغ از هر جهت گیری سیاسی اعدام جوان و فعال سیاسی صرف بدون اینکه کسی را به قتل رسانده باشد دردناک است. اما این باعث نمیشود که از پیگیری سناریوی اجرا شده توسط یکی از ارکان اطلاعاتی داخل یا خارجی جلوگیری کنیم، سناریوی روح الله گرته و کپی برداری از سناریوی ورود آقای خمینی به ایران بود مجری این پروژه عظیم چه کسانی میتوانند باشند؟ کسانی که در داخل یا خارج از کشور از تخریب وجهه گروهی از کنشگران سیاسی سود میبرند.

امثال تتلو، ساشا سبحانی و .. کسانی هستند که وابستگی آنها به صنفی از قدرت به واسطه روابط خانوادگی یا حتی یک عکس اثبات شده است، این افراد طعمه های بزرگی برای گروه های مخالف شخص برای تخریب وجهه یک جریان میباشند. این بازی کثیف سیاسی حتی به دامن بانوان ایرانی نیز سرایت میکند. تخریب وجهه فقط افراد منتسب به قدرت را نمیسوزاند، در واقع این گروههای داخلی یا خارجی از تخریب فرهنگ جامه نیز باکی ندارند. پروژه های مانند این نه تنها چهره معترضین و اصلاح طلبان واقعی و خیرخواهان ملت را تیره میکند بلکه از مومنتوم و پتانسیل اجتماعی برای اعتراض و مطرح کردن خواسته هایشان میکاهد.

در جریان اعترافات آقای زم به هیچ عنوان حقیقت قابل استنادی برای اثبات حقانیت فعالیت ایشان در راستای منافع ملیگرایان و معترضان خیرخواه کشور یافت نشد (یا ما با دانش اندک و مطالعه اخبار به آن دست نیافتیم). دروغ سرلوحه هر فعالیتی باشد ناگریز قضاوت در آن بسیار دشوار است.

منافع ملی ایران دستخوش کسانی است که تصمیمات آنها ، مبارزات آنها به نفع منافع جمعی مردم نیست. اعدام روح الله زم اگر انجام شده باشد و خبر آن ضربه دیگری به روند اصلاحات و دیپلماسی است که حتی توسط دولت فعلی دنبال میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *