بازداشت زندانیان سیاسی سابق

هانی یازرلو ،هود یازرلو، صدیقه مرادی

به گزارش حصارنیوز ، روز یکشنبه۱۶ تیرماه «صدیقه مرادی»،زندانی سیاسی سابق به همراه همسرش «مهدی خواص صفت»، آقای «حسن عطار» و دکتر «هانی یازرلو»، به همراه فرزندش «هود یازرلو»، زندانیان سیاسی سابق درمنازل شخصی شان توسط اداره اطلاعات تهران بازداشت و سپس به مکان نامعلومی منتقل شدند.

قابل ذکر است ماموران ضمن بازداشت این افراد اقدام به تفتیش منزل آنان نیز نموده و وسائل شخصی از جمله تلفن همراه و لپ‌تاپ‌های‌ خانم مرادی و همسرش را نیز ضبط نموده و هیچ توضیحی نیزدر مورد بازداشت به آنها داده نشده است. در گزارش دیگری درهمین تاریخ ، دکتر هانی یازرلو به همراه فرزندش هود یازرلو نیز توسط ماموران وزارت اطلاعات بعد از یورش به محل سکونت آنها ،  بدون ارائه مدارک قضایی بازداشت شدند. طبق گزارشات در نتیجه تفتیش منزل این افراد ، لوازم شخصی از جمله یک انجیل، کامپیوترها، تلفن های همراه، مقداری ارز خارجی و پاسپورتها را توقیف نمودند.

صدیقه مرادی، زندانی سیاسی سابق در اردیبهشت ماه سال۹۰ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. اتهامات مطرح شده برای خانم مرادی «محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام» عنوان شد و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم گردید . وی در آذرماه سال ۹۵ پس از سپری کردن ۵ سال حبس به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران از زندان اوین آزاد شد.

دکتر هانی یازرلو، زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی چندین بار و در سال های مختلف بازداشت شده است. وی آخرین بار در سال ۹۰ به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت زندانیان سیاسی جان باخته بازداشت و پس از سپری کردن ۵۵ روز در سلول انفرادی با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شد. دکتر هانی یازرلو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس و پانزده سال تبعید در شهرستان ایرانشهر محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر تنها محل تبعید وی به مشهد تغییر کرد و بعد از ۲ سال در اردیبهشت ۹۲ جهت تحمل حبس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی در دی ماه ۹۲ و به بهانه اعزام به دادسرای اوین از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان وکیل آباد مشهد جهت حکم تبعید منتقل شد و بعد از پایان دوران محکومیت یک ساله خود آزاد شد. شایان ذکر است دکتر هانی یازرلو از نظر جسمی در وضعیت مناسبی نیست و تحت دو عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و شرایط خاص جسمانی و بیماریهای مختلف دیگر او نگرانی فعالین مدنی و حقوق بشری را موجب شده است.

هود یازرلو، فرزند دکتر یازرلو نیز در خردادماه سال ۸۷ توسط نیروهای وزرات اطلاعات به همراه مادر خود، نازیلا دشتی بازداشت شده بود. وی در انزمان دانشجوی دانشگاه قم بود و پس از بازداشت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال حبس و محرومیت از تحصیل محکوم شد که در دراردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ پس از تحمل کیفر از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

 

از سایت حصار نیوز

حصارنیوز: بازداشت های گسترده زندانیان سیاسی سابق توسط وزارت اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *