خاموشی آزادی نیوز و روشنی مردم

آزادی نیوز قریب با یک سال گذشته خاموش بود، از انقلاب مردم ایران نزدیک به سه ماه میگذرد، انقلاب موسوم به #مهسا_امینی و با شعار زن، زندگی ، آزادی

در طول این مدت مقاله ای از نویسندگان برای انتشار دریافت نشد، در حالی که پست های آزادی نیوز بعضا تا یازده هزار بازدید داشتند ولی جای نظرات نویسندگان آماتور که انقلابات مردمی به رای آنان وابسته است خالی بود، نویسندگان آماتور کسانی هستند که در جامعه هم مینگارند و هم کنش دارند، کسانی که جمهوری ایرانی امیدوار است که طبقه آنان یعنی طبقه متوسط اجتماع و نه اشراف غنی را به سکان رهبری جامعه برساند، کسانی که هر یک با مشکلات روزمره زندگی درگیری داشته و هر یک توشه ای از تجربه زندگی متوسط نه تحقیر آمیز و نه اغراق آمیز را آموخته اند. در طول خاموشی آزادی نیوز مشعل مردم ایران به دست کسانی که قبلا به چشم نمیخوردند روشن نگاه داشته شد. نیکا، سارینا، مهسا ، حمیدرضا و … بیش از چهارصد شهید آزادیخواهی که آنان را به صراحت میتوان از شهدای نظام به دلیل فقدان ایدئولوژی های افراطی مجزا کرد چراغهای روشنی این قبیله متورم را به دست گرفتند. اگر این مشعلها و این مشعل داران را در قاب تصویر اساطیری نقش کنیم ، دستان نحیف این دختران نوجوان بار هرکول ها، پرزئوس ها و رستم ها را به دوش میکشید.

این روشنی البته بدخواهانی هم داشت که در طبقات مختلف اجتماعی از رایزن سیاسی تا سخنگویان مخالفت خودخوانده این روشنیدگی را به نبردهای چهل ساله اقتصادی، نبردهای چندین ساله هویتی و خروج از حدود عدالت اجتماعی تعمیم دادند. کسانی که خواهان تحریم مردم ایران و گرسنگی آنان شدند، کسانی که با دامن زدن به تب ایران هراسی به اعتبار فرد ایرانی در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران لطمه زدند.

این قبیل افراد همیشه بوده و خواهند بود. اما این شمایید که روشن شده و روشن خواهید ماند.

هیچ صنعت، اقتصاد و هیچ دستاوردی که ساخته کارگر و دانشمند ایرانیست نباید خاموش و تخریب شود، هیچ راهی برای تخریب و ویرانی روانی و شخصیتی مردم ایران به بهانه اعتبار گذرنامه، اعتبار نام ایرانی، تخریب های اقتصادی و مانند آن که در این چهل سال مردم از آن در رنج بوده اند نباید وجود داشته باشد.سازندگان این مثلها، این جوک ها ، این مسخرگی ها در واقع نیمی از حقوق و احترام مردمی آزاده را حاشا کرده و در عوض مردم را در مقایسه با ممالک متحده امپریالیستی (نه به مفهوم جمهوری اسلامی بلکه به مفهوم جنگهای جهانی آن) کوچک و خوار میکنند. باید این ضرب المثل ایرانی را نیک به خاطر داشت: آنها مار خورده اند تا افعی شده اند.

این کودکان شجاع ایران ، همین نوجوانان شهید مانند پویا بختیاری ها ، حدیث نجفی ها و ندا آقا سلطان ها این ها پیش از آن که اسیر بشوند از این جهان با شرافت رحل سفر بستند.

آزادی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *