دان آخر – آخرین دان نبرد، رزمیدن برای وطن

آخرین دان نبرد ، مبارزه برای وطن است

کمربندهای سیاه و اندام قدرتمند، همه نشانه های توانمندی یک انسان در مبارزه با انسانهای دیگر است، ولی در میان مبارزان متعدد ورزشهای رزمی کمتر کسی به دان آخر دست میابد، کمربند پهلوانی که روح نبرد و مبارزه است و کمربند رستم نامیده میشود، در حاشیه خبر پناهندگی ورزشکاران رزمی این نکته قابل تامل است که ورزشکاری که زیر پرچم دیگری بجنگد هر چند بسیار قدرتمند باشد ولی به دانش آخر رزم نرسیده است. آخرین دان نبرد مبارزه برای پس گرفتن میهن از متجاوزان و وطن فروشان است، فرقی نمیکند عرب پرست باشند یا آمریکا پرست، فرقی نمیکند پیروز شویم یا بی حاصل به پایان برسیم سربازی که به پایان خط برسد قدرتمند ترین مهره بازی شطرنج است. دان آخر نبرد مبارزه برای وطن است. در شرایطی که باختن و تسلیم ما به دلیل حضور ج اسلامی باشد یا به دلیل دیانتی که ما را تسلیم رقیبان میخواهد مسلما باید دوباره اندیشه کرد. باید با آن حضور و آن دیانت مبارزه کرد.

فدراسیون بین‌المللی جودو تایید کرده است که سعید ملایی، قهرمان جودوی ایران درخواست پناهندگی داده و خواستار بازی در تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ژاپن است.

ماریوس ویزر، رییس فدراسیون بین‌المللی جودو به روزنامه آساهی شیمبون ژاپن گفته است آقای ملایی این فدراسیون را در جریان شرایط خود گذاشته و فاش کرده که مقام‌های ایران او را مجبور کرده‌اند با حریف اسراییلی خود مسابقه ندهد و حتی خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند.

آقای ویزر به این روزنامه گفته است سعید ملایی در حال حاضر در آلمان است.

وبسایت، توییتر و کانال تلگرامی طرفداری، تنها رسانه داخل ایران بود که خبر درخواست پناهندگی آقای ملایی را منتشر کرد اما کمی بعد آن را حذف کرد.

فدراسیون جهانی جودو می خواهد سعید ملایی را به عنوان عضو تیم پناهندگان، به المپیک۲۰۲۰ توکیو بفرستد.

سعید ملایی تا پیش از مسابقات جهانی اخیر ، قهرمان جهان و نفر نخست رنکینگ بود.

در بهمن ماه گذشته در مسابقات آلمان، سعید ملایی، نفر اول رده‌بندی جهانی جودو در وزن ۸۱ کیلوگرم، در یک چهارم نهایی در کمتر از بیست ثانیه ضربه فنی شد و بازی را به حریفی از قزاقستان واگذار کرد.

رسانه‌های ایران گزارش دادند که این “شکست مصلحتی” و برای روبرو نشدن با ورزشکار اسرائیلی در دور بعد بوده است.

در آن مسابقه آقای ملایی که چهره او هنگام ورود به تاتامی، گرفته و ناراحت به نظر می‌رسید، بر خلاف بازی‌های دیگر تلاش چندانی نکرد و خیلی زود تسلیم حریف شد.

او در صورت برد در این مسابقه در نیمه‌نهایی مقابل ساگی موکا جودوکای اسرائیلی قرار می‌گرفت. ساگی موکا در نهایت به فینال رسید و با شکست از جودوکار آلمانی مدال نقره وزن ۸۱ کیلوگرم را کسب کرد.

پیش از این هم بارها ورزشکاران ایرانی، در جودو و ورزش‌های دیگر، برای اجتناب از روبرو شدن با حریفان اسرائیلی تن به “شکست مصلحتی” داده‌اند.

باخت عمدی در مسابقات ورزشی، نقض مقررات محسوب می‌شود و می‌تواند با جریمه و محرومیت همراه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *