جواد ظریف – غم ملت یا تب دولت؟

در میان اخبار همواره سطرهایی از اخبار نیازمند اندیشه و شاید قضاوت است، فارغ از اینکه این اخبار از کدام خبرگذاری مخابره شده باشد ،میتوان گوینده را با نیت خیر و اندیشه نیک قضاوت کرد.

یکی از کسانی که سخنان او رنگ ملیگرایی و وطن دوستی دارد و اتفاقا اسلام او را کمتر از راه به در میکند، جواد ظریف است، جواد ظریف در سخنرانیها و بیانیه های خود نشان داده که به اصول گفتگو آشناست، تاریخ ایران را میشناسد و البته نشان داده که گفتگو از تاریخ ایران و حتی نام ایران در میان ارباب قدرت در ج. اسلامی میتواند دشمن آفرین باشد. آقای ظریف ممکن است در زندان ج. اسلامی یکی از کسانی باشد که لیاقت راهبری منطقی حکومت به سمت آزادی تدریجی و شنیدن صدای نارضایتی جامعه را داشته باشد زیرا او با کشورهای دیگر آشناست، بر سر میزهای شام و مذاکره نشسته و به آداب و رسوم با هم غذا خوردن آشناست. کاری که غالب مخالفان ج. اسلامی بلد نیستند همین با هم غذا خوردن است. آنها ترجیح میدهند مانند سایر حکومتهای استبدادی تک خوری کنند، کاری که ج. اسلامی از آنها واردتر و خبره تر است.

اکثر مخالفان حکومتی هم مانند ج. اسلامی نشان داده اند که در تشکیلات آنها فقرا و درویشان و نیک اندیشان راه ندارند. بساط سفره آنها فقط بر روی اهل قدرت باز است.

ظریف: اجازه نمی‌دهیم مردم‌مان بی‌غذا و دارو باشند

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته است “اجازه نمی‌دهیم مردممان بی‌غذا و دارو باشند.”

او امروز چهارنشبه (شانزدهم مرداد) در همایشی گفته است: ” ما اجازه نمی دهیم مردم مان بی غذا و بی دارو باشند. شما علیرغم دستور صریح دیوان بین المللی دادگستری افراد را به جرم خرید قطعات هواپیمای غیر نظامی زندان می کنید. همین چند روز پیش یک ایرانی را یکی از کشورهای اروپایی فقط به این اتهام که برای ایران تلاش کرده قطعات هواپیمای غیرنظامی بخرد زندانی کرده تا به آمریکا بفرستند.”

آقای ظریف که اخیرا مورد تحریم آمریکا قرار گرفته، در عین حال گفته تهران خواهان تعامل سازنده است.

آمریکا بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به وضعیت حقوق بشر در ایران مرتبط کرده و ایران تحریم وزیر خارجه ایران را ناقض معاهدات بین‌المللی دانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *