ارتباط قوانین آزادی اسلحه در آمریکا و روابط بین المللی این کشور

دولت آمریکا متشکل از دو حزب نسبتا اشرافی جمهوری خواه و دموکرات و حزب نسبتا کم سابقه نئوکان هاست که اقبال اجتماعی چندانی ندارد. اختلاف عمده سیاست این دو حزب از جمله به دلیل قوانین مربوط به خرید و فروش و حمل اسلحه (و نه صادرات آن) و نیز بیمه خدمات درمانی عمومی میباشد، اختلافات جزئی دیگری در مورد منش آمریکا در روابط بین الملل نیز وجود دارد که غالبا برای سیاستمداران خارجی جذاب تر میباشد.

اما دولت آمریکا گاهی به بهانه یک سرباز و گاهی به بهانه یک تحلیل آغازگر جنگهای عمده ای بوده که قربانیان بسیاری گرفته است در حالی که هر از گاهی به دلیل نژادپرستی و نیز دلایل غیر خارجی کشتارهای عظیمی در این کشور راه میافتد که به اختلاف نظر در دلیل قوانین حمل اسلحه عملا در پیشگیری از این حوادث پیشرفتی صورت نمیگیرد.

دولت آمریکا از جمله با وضع قوانین آپارتاید از ورود اتباع برخی کشورها از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری میکند و نیز به صورت تحقیر آمیز در دادگاههای آمریکایی اتهام تروریسم بن مایه بازداشت برخی متخصصین ایرانی یا تحریم صدور برخی کالاهای اساسی به خارج از این کشور است. دانشجویان ایرانی و اتباع ایرانی حتی در خارج مرزهای آمریکا به دلیل این تحریمها به خدمات بانکی عادلانه دسترسی ندارند در حالی که جنگ داخلی آمریکا در داخل خاک آمریکا انکار ناپذیر است. جنگی که یک سوی آن منافع شرکتهای اسلحه سازی در فروش اسلحه به اقصا نقاط جهان و تخریب روابط بین المللی کشورهای استبدادی مانند عربستان و از سوی دیگر زیر پا گذاشتن حقوق مدنی شهروندان خود میباشد که تجارت اسلحه در واقع در آن جای ندارد.

تجارت اسلحه جز حقوق مدنی یک شهروند سالم در هیچ کجای دنیا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *