آوریل 23, 2024

مرضیه امیری ، روزنامه نگار بیدار

برخی از ما در خواب راه میرویم، برخی در بیداری عذاب میکشیم، مرضیه امیری روزنامه نگاریست که عذاب بیداری خود را میکشد.

مرضیه امیریحق نشر عکسSOCIAL MEDIA

نزدیکان مرضیه امیری، روزنامه‌نگار ایرانی که بیش از دو ماه از بازداشتش می‌گذرد، می‌گویند پس از انتقال او به بیمارستان، مقام‌های قضایی و امنیتی اجازه نمی‌دهند که آنها از وضعیت سلامتی خانم امیری باخبر شوند.

خواهر خانم امیری در توییتر نوشته است که نزدیکان او نتوانسته‌اند از وضعیت سلامتی او و نتایج آزمایش‌های پزشکی‌اش مطلع شوند.

سمیرا امیری می‌گوید مسئولان نه تنها اجازه ملاقات با مرضیه امیری را نداده‌اند، که حتی نمی‌گذارند اعضای خانواده با پزشکان خانم امیری صحبت کنند.

به گفته نزدیکان مرضیه امیری او به دلیل افت فشار خون، سرگیجه، خونریزی گوارشی و همچنین دچار شدن به حمله صرع در سلول انفرادی، به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.

پس از تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران، مرضیه امیری به همراه چند نفر دیگر بازداشت شد.

آرش دولتشاهی، وکیل مرضیه امیری، به خبرگزاری ایلنا گفته است که او در مرحله تحقیقات امکان دسترسی به وکیل خود را نداشته است.

آقای دولتشاهی از دولت حسن روحانی انتقاد کرده و گفته با توجه به روزنامه‌نگار بودن خانم امیری و تحصیل او در مقطع کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانستند از او حمایت کنند، اما “نه وزارت علوم نه وزارت ارشاد هیج مکاتبه و مساعدتی نکردند.”

وکیل مرضیه امیری به ایلنا گفته است: “او دانشجوی جامعه شناسی و مشغول به حرفه روزنامه نگاری با سابقه روشن است و ده سال سابقه همکاری با رسانه‌ها را دارد. او کارنامه روشنی دارد… هیچ سوءنیتی برای مرضیه امیری متصور نیست.: موکل من هیچ اقدام خشونت آمیزی نکرده است. او به برخی مسائل انتقاد دارد.”

مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه شرق بوده و چند گزارش اقتصادی او درباره پرونده‌های فساد در ایران واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت.

روزنامه‌نگاران ایرانی پیوسته با برخوردهای قضایی و امنیتی روبرو هستند و سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید وضعیت آزادی مطبوعات در ایران در سال گذشته بدتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: